Статуетката е претърпяла редица промени и няма общо с оригинала, коментират пловдивски художници
Оригиналната статуетка, която се връчва на лауреатите на награда „Пловдив“ е претърпяла редица промени. Въпреки че се твърди, че авторството на бронзовата скулптура е на Димчо Павлов, всъщност сегашният ѝ вид са интерпретации, които са далеч от оригинала.
Художници от различни сфери, сред които Емил Миразчиев, Румен Нечев и скулпторът Иван Тотев коментираха в социалната мрежа Фейсбук, че промяната е драстична. Скулптурите, като произведения на изкуството, имат авторско право и не може то да се променя току така. Освен юридическия въпроси, по-важен е художественият, коментираха творците. Това произведение на изкуството има дух, определена визия, която не е случайна и не може току-така да се променя.
Изглежда през годините калъпът за бронзовата отливка е променян, показа Емил Миразчиев чрез сравнение на няколко статуетки. Целта е с помощта на други негови колеги да се открие оригиналът на творбата на Димчо Павлов и да се лобира пред местната власт да се възстанови видът ѝ. Самият приз се връчва с известни прекъсвания от 1981 година, но историята на самата статуетка е по-малко известна и тепърва ще се проучва.
Любопитно е, че това не е първият „изгубен“ обект на Димчо Павлов – сам носител на награда „Пловдив“ през 1988 година. През последните години продължава сагата с връщането на т.нар. Арка, която е изработена през 1992 година по случай 100 години от Земеделско-промишленото изложение, дало начало на Цар Симеоновата градина. Арката бе поставена тъкмо там, като при последния мащабен ремонт бе изгубена, наскоро пак открита, но все още се чака нейното пълноценно възстановяване в оригинален вид.
главна снимка: Емил Миразчиев