Голяма галерия плюс малко входче е равно на задръствания и тъжен смях

Чисто новата галерия на Гладстон няма вход за зареждане и камионите блокират улицата при смяна на експозицията

Теодор Караколев

Задръстване в час пик на и без това претоварената улица „Гладстон“ изнервя шофьорите в петъчния следобед. Причината е свалянето на експозицията от чисто ново изградената от кота нула галерия. Заради свалянето на картините камион е блокирал улицата, тъй като не е предвидено друго място през което този дълъг и сложен процес да се случва.

Пространството е проектирано с липса на фундаментално важният за подобен тип сгради „магазин“ за зареждане. Нормалните зали за сценични изкуства и изложбени пространства обикновено имат голям вход, през който понякога дори може да влезе изцяло цял камион. По този начин товаренето и разтоварването на картини, скулптура, други произведения на изкуствата, или в случая със концертните зали – декорите, да се случва без да се пречи на движението в квартала.

Цялото това товарене и разтоварване е и опасно за произведенията, тъй като в момента мотокарите се движат по тротоара, а работниците трябва да прескачат и да внимават за анти паркинг колчетата. Липсата на голям вход по начало е особено странно – огромните изложбени пространства вътре дават прекрасни възможности за всякакъв вид произведения на изкуството, но най-големият вход в сградата е централният, който е с приблизителни размери 2 х 2 метра. При перфектната възможност такъв вход да се изгради, например, от задната част на сградата – там има само две малки врати, а уличката е твърде тясна за да влезе по-голям автомобил, камо ли камион. А по принцип вместо гладката масивна стена, там трябваше да има огромен портал за зареждане.

Товаренето през малкия централен вход, който би трябвало да служи единствено за вход и изход на посетители, с помощта на полицейския екип, който е ангажиран за товаро-разтоварната дейност прилича повече на артистична акция в стил Иван Мудов. Цялата дейност предизвиква в по-добрия случай смях, по-лошия тъга, поради огромните средства, които се инвестираха в чисто новата постройка, която можеше да бъде проектирана адекватно според съвременните изисквания, но поради вътрешни дразги и тоталното нежелание за диалог и прозрачност от страна на общинската управа, резултатът е задръствания и невъзможност в гигантската галерия да се вкара произведение на изкуството, по-голямо от 2 метра.

Exit mobile version