Балетът на Пловдивската опера стана интернационален
Близо 50 танцьори от цял свят са кандидатствали да играят в балетната трупа на Опера Пловдив
В навечерието на Международния ден на балета ще се насладим на младите попълнения от Италия, Испания, Гърция, Великобритания, Естония и 4 абитуриентки от НУМТИ
Повдигаме завесата по време на техническата репетиция на балетната трупа на Опера Пловдив два дни преди Международния ден на балета – 29 април, за който танцьорите са подготвили Международна балетна гала.
За начало ви представяме новите таланти в трупата. Те дойдоха в града под тепетата след конкуренция от близо 50 желаещи от цял свят. Всички нови назначени танцьори в Опера Пловдив са се явили на обявен конкурс и прослушване през декември 2017 година, като в надпреварата са се включили балерини и балетисти от: Латинска Америка, Австралия, Африка, Европа и Азия. Бяха избрани танцьори от 10 страни, които през 2018 и 2019 ще живеят и ще танцуват класически балет и съвременен танц в спектаклите на Опера Пловдив на закрито и на Античния театър.
Очаква се и "втора вълна" танцьори, които в момента оформят своята документация за работа в България.
„Имаше желаещи от Куба, Аржентина, Египет, Англия, Унгария… Наистина от всички континенти. Одобрените кандидати от Европейския съюз вече започнаха работа, те са 8 човека. По-сложно стоят нещата при другите. Процедурата е огромна. В момента се подготвят документите на още 8 души, които не са с европейско гражданство. Сред тях има танцьори от Куба, Австралия и Египет,“ разказа директорът на Опера Пловдив доц. Нина Найденова.
Така балетът на Пловдивската опера става все по – интернационален. Петима от младите таланти вече имаха своята първа премиера пред пловдивската публика в изумителния спектакъл за деца „Светът на Алиса“.
Фактът, че повече от година балетната трупа на Опера Пловдив не можеше да попълни щатните си бройки, именно поради липса на желаещи да работят в настоящите условия и при настоящото заплащане, вече е зад гърба на ръководството и любителите на това красиво изкуство. Рамо до рамо с чужденците, за еднакво заплащане, ще творят на една сцена и четирите нови попълнения от балетната паралелка на НУМТИ „Добрин Петков“.
Можете да им се насладите на 28 април (събота) от 19 часа в Градски дом на културата „Борис Христов“
Подробности за спектакъла четете в КАПАНА.БГ
Това е репетиция, смешник
Ако не ме лъжат очилата, на втората снимка отгоре личи че някакви каки позират пред два реда … ПРАЗНИ седалки, скръб! И още по-лошо ша става, г-це акад. проф. д-р НиНайденова (да не говорим пък за далаверата с Билдингчето, на която си байрактарин!)
Идеята на тази сцена и седалки е неправилна за балет. Първите редове са изключително ниски в сравнение със сцената. Ако питате мен е Необмислено за всякакви важни концерти, но особено в балета артистите полагат огромен труд за стъпалата си(да са обърнати, да държат високи полупалци или да имат хубави падьоми).
Нямало да се кандидатира прима-балерината от Чирпанската Народна Опер(ета), понеже й се отваря парашута направо към СТОЛИЦАТА с небезизвес’нио Sofia Dance Week откъдето следва направо Lincoln Center където я очакват с нетърпение да подкрепи полуизгасващия (нЕма продажби!) New York City Ballet. Еха, ГУСТО, майни, добре сте си вие с „академията“ и с мечка-академица!
Конкурси за … зрители щом не се провеждат, ясно, че на опашката за билетчета за ОПЕРА ОПЪН няма да застанем неплатежоспособните два файтона бабушкели, които разбираме от ОПЕРЕТА. Професоресата да им обясни на кандидатките, че става дума всъщност за бардак, оттук кариера няма как да покълне. ЕСК=всяко чудо за три дни