Соня Йончева отново гостува на фестивала „Дни на музиката в Балабановата къща”

Култура

“Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк” в Пловдив с “Тоска” на 23 март

За втора поредна година програмата “Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк”, която се осъществява от фондациите “Америка за България” и “Виа Фест”, гостува в Пловдив по покана на международния фестивал “Дни на музиката в Балабановата къща”. Благодарение на вече традиционното партньорство, пловдивската публика отново ще гледа най-силната продукция в сезона на МЕТ.

Тази година това е “Тоска” със специалното участие на Соня Йончева в главната роля на фамозната Флория Тоска. Продукцията е нова в репертоара на Метрополитън опера Ню Йорк и за първи път бе поставена на основната й сцена в новогодишната нощ на 2017 г., получавайки най-висока оценка едновременно от публика и критика.

Няколко месеца по-късно, през януари тази година зрители в над 2000 кино салона в цял свят успяха да видят великолепния спектакъл с участието на големите звезди Соня Йончева, Желко Лучич и Виторио Григоло.

Любителите на оперното изкуство в Пловдив също ще го гледат съвсем скоро – на 23 март 2018 г. от 18:30 ч. в Cinema City Пловдив. Билетите вече са в продажба на cinemacity.bg.
В тазгодишния сезон на “Метрополитън опера: на живо от Ню Йорк” Соня Йончева поставя своеобразен рекорд в 12 годишната история на програмата с цели три главни роли в постановките „Тоска“, „Бохеми“ и „Луиза Милър“.

След Джилда, Мими, Дездемона и Виолета, Флория Тоска е поредното завоевание на Соня Йончева от сцената на Метрополитън опера. За нея премиерата на “Тоска” в новогодишната нощ е дебют в тази роля. Нейни партньори са сред най-обичаните от публиката певци – Виторио Григоло като любимия на Тоска – Марио Каварадоси, и Желко Лужич в ролята на злодея Скарпия.

Мелодрамата, която разказва за ревнивата примадона, нейния любим–художник и идеалист, и застаналия между тях садистичен полицейски началник, който предизвиква трагичните събития на финала, вълнува оперните меломани от 1900 година до днес. Музиката на Пучини е отличен пример за стила веризъм, с кратки арии и използване на parlato – думи, които се изговарят, вместо да се изпяват в моментите на напрежение.

Всяко от трите действия в операта се развива на място в Рим, което може да се посети и днес. „Всеки има огромни очаквания за това как ще изглежда сцената в първо действие – в базиликата Sant’Andrea della Valle, защото много от зрителите са били там и са я виждали“, споделя режисьорът Дейвид МакВикар и отбелязва, че от самото начало на „Тоска“ музиката на Пучини изисква и определена визуална грандиозност, която постановъчният екип на тази нова продукция се е постарал да постигне.

Споделете ни във:

Подобни статии

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.