КултураНовини

Златни илюзии – световна премиера в Пловдив

Световната премиера на пърформанс – инсталацията ЗЛАТНИ ИЛЮЗИИ с участието на българската цигуларка Биляна Вучкова ще се състои на 11 и 12 октомври в СКЛАД, етаж 4 – ляво, като част от ONE DANCE WEEK 2019. Автор на светлинната и звукова инсталация на спектакъла е германският мултидисциплинарен артист проф. Ханс Питър Кун, носител на Златен Лъв от Венецианското Биенале (1993), работил с легенди на танца и театъра като Саша Валц и Робърт Уилсън.

В ЗЛАТНИ ИЛЮЗИИ Биляна Вучкова, Ханс Питър Кун, Акеми Нагао и Джунко Вада сътворяват образностен свят, вдъхновен от цветове и символи. Както в предишните си творения в различни комбинации, артистите “изследват различните начини на слушане, вариациите на връзките между музиканти и танцьори, модификациите на пространството, създадени от светлината и звука чрез взаимодействието между изпълнителите и инсталацията.

Светлинната и звукова инсталация на Ханс Питър Кун осигурява основата за диалог между хореографията на Акеми Нагао и Джунко Вада, към които се присъединяват звуковите композиции и пърформанс на Биляна Вучкова.

ЗЛАТНИ ИЛЮЗИИ ще бъде показан два пъти в СКЛАД (Тютюневия град, ул. „Екзарх Йосиф“ 16,  етаж 4 – ляво), на 11 октомври от 21:00 часа и на 12 октомври от 18:30 часа.

RoUM – Photo Desislava Todorova

Биляна Вучкова умело съчетава класически солови и ансамблови творби, и музика от съвременни композитори (често написана за самата нея) със собствени композиции, изпълнени в реално време чрез импровизация.

Творческият й порив обхваща широк спектър от звуци и движения, като това й позволява да разшири звуковите, техническите и физическите си способности.

Биляна живее в Берлин и се изявява на фестивали и концертни серии по целия свят. Работи като солист и участва в дуета Voutchkova/Thieke, както и в Splitter Orchestra, Solistenensemble Kaleidoskop, Ensemble Modern, Ensembles United Berlin и Zeitkratzer и други.

Последните й проекти включват фестивални участия в Хъдърсфийлд (Англия), Klangspuren Schwaz (Австрия), Vorspiel/Transmediale (Германия), Mózg (Полша), Moving Music, Radar, солово турне в Чили и Колумбия, колаборации с Berliner Ensemble и She She Pop и редица изяви на престижни сцени.

Издава соловия албум „Modus of Raw“ и триплета „Blurred Music“, които биват признати от световната критика. Вучкова е носител на Стипендия за композитори на Сената на Берлин, както и на подкрепа от INM Berlin, Musikfonds и Trust for Mutual Understanding, Ню Йорк.

Роден в Кил (Германия), днес Ханс Питър Кун живее и работи между Берлин и Киото (Япония). Започва творческата си кариера още на 6-годишна възраст, когато се записва в театралния клас в училището си .14-годишен, основава първата си рок-енд-рол банда, а през 1975 г. започва професионалната си кариера в Schaubühne am Halleschen Ufer в Берлин (сега Schaubühne am Lehniner Platz).

Там той работи като звуков дизайнер в постановки на Питър Щайн, Клаус-Майкъл Грубер, Люк Бонди и др. През последната си година в Schaubühne, заедно с Робърт Уилсън,  създава “Death, Destruction & Detroit”.

След като Кун напуска Schaubühne през 1979 г., се концентрира върху собствената си работа и създава огромно количество артистични творби – основно звукови и светлинни инсталации, радиопредавания, филмова и театрална музика, а през 1989 г. започва да композира и музика, предназначена за танц.

През 1985 г. съ-основава първата частна радиостанция в Берлин, която по-късно се превръща в RADIO 100, чието седмично шоу за нова музика “Audionauten” (The Audionauts), става популярна не само в бившия Западен Берлин, но и в източната част на града, където хората се радвали да чуят музика, недостъпна за тях.

Печели престижната награда „Златен лъв” на Венецианското биенале през 1993 г. за съвместната си работа с Робърт Уилсън за инсталацията „Памет / Загуба”. От 2012 г. е гост-професор в майсторския клас Sound Studies & Sonic Arts в Universität der Künste (University of the Arts) в Берлин.

RoUM – Photo Desislava Todorova

Джунко Вада е родена в Токио. След като завършва живопис в Musashino Art University (Токио), тя започва да работи по мащабна абстрактна картина. Физическите измерения на творбата я довеждат до много личен танцов стил. Източникът на живопис и на танц е едни и същ, а тялото се превръща в еквивалентна абстрактна скулптура в пространството. Както си служи с четката върху платното, така със своето тяло Вада рисува на сцената. Движението се превръща в триизмерна картина в пространството. И двете – живопис и танц – са абстрактни понятия и имат тясна връзка с традиционното японско изкуство.

От 1985 г. Вада сътрудничи главно със звукови артисти като Акио Сузуки, Ролф Юлиус, Ханс Питер Кун и други, участва в продукции на Саша Валц и изпълнява спектакли в музеи, галерии и различни публични пространства. През 2005 г. се завръща на сцената след 10-годишна пауза, а днес живее и работи в Берлин.

Акеми Нагао е съвременен артист, хореограф и танцьор. Базирана в Берлин, тя се интересува от най-личните аспекти на танца и движението. Тези, породени от емоциите на тялото, историята, спомените, копнежите и въображението. Танцови движения, тясно свързани с конкретното минало, личните взаимоотношения, политически възгледи и най-съкровени желания.

Нагао се е занимавала с балет, улични танци, соул, съвременен и импровизационен танц. Зад гърба си има и публикации за улични танци, традиционни индийски танци и хавайския танц (Хула), които пише по време на следването си в Osaka International University, Япония.

От 2011 г. насам Нагао танцува в продукциите на редица хореографи и артисти от Европа и Азия, сред които Чой Ка Фай, Ева Бауман, Йошико Чума и други. Като хореограф, тя създавала авторски творби в колаборации с разнородни артисти, в това число архитектът Анна Кубелик, хореографът Бетина Нойхаус, звуковият артист Майкъл Татъл, визуалният артист Мин Ох, както и много други. В момента завършва магистратурата си по хореография (maC) в Hochsculübergreifendes Zentrum Tanz (Берлин) и търси отговорите на въпросите за дискриминацията, пристрастията и невидими стени в човешките взаимоотношения.

**

ЗЛАТНИ ИЛЮЗИИ гостува в Пловдив с подкрепата на EU Japan Fest Committee.

Мястото на провеждане е новото място за култура –  СКЛАД (Тютюневия град, ул. „Екзарх Йосиф“ 16,  етаж 4 – ляво).

Билети ще намерите тук.

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

4 коментари

  1. Без Йоко Оно свежарка никакви японки не са ни затрябвали.
    Българските танцьори гладуват.
    „ДОМ ЗА БАЛЕТА“ инициатива търсим терен за здание – отделно от Театъра, отделно от Концертната, отделно от Бориса и отделно от „Операта“ или „Цирка“.

  2. Ах, какиното, НИМА?: „…най-личните аспекти на танца и движението. Тези, породени от емоциите на тялото, историята, спомените, копнежите и въображението. Танцови движения, тясно свързани с конкретното минало, личните взаимоотношения, политически възгледи и най-съкровени желания…“
    Сурьозно?
    Я си избърши лигите и пак опитай да ме залъгваш!

  3. ДНЕВНИ, ПЪТНИ, КВАРТИРНИ КОМАНДИРОВЪЧНИ КАКТО И ПРОФЕСИОНАЛНИ ХОНОРАРИ ЗА ЛЮБИТЕЛСКИ ЕКСПЕРИМЕНТИ ОТ САМОУЦИ ДА НЕ БИ ДА МИ ЛЕГНАТ ЗА ПЛАЩАНЕ НА ГЪРБА МИ / ТИ / НИ / ДАНЪКОПЛАТСКИЙ?
    НАЛИ =НЕ?
    А ИНАЧЕ Г-ЦИТЕ СА ПРАВИ: важното е половият живот да върви! Със кемане или без!

  4. „…Световната премиера на пърформанс – инсталацията ЗЛАТНИ…“ Те тия „световните“ като изпаднат да си правят ПЪРВИТЕ ГЛОБАЛНИ изг7зици на Екзарха ф издъненио „склад“ . . . мерсиме, без нас.
    Ама цяла дисертация ОПРАВДАНИЯ съчинили продавачите, горките.

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина