ГласовеМнения

Двама се карат – третият печели

Маестро Диан Чобанов: Ако това е единствената реална опция да бъде построена опера, то защо да не бъде този модел

Мястото е прекрасно. Пловдив е град с огромно историческо наследство и смятам, че ние днес, не трябва само да го консумираме, а и да градим, каза музикалният директор  

Таня Грозданова

В седмичната риторика на тема „сделката с дявола“ и „опера в панаира“ мнозина пукаха становища, позиции,  протестни декларации. Малцина видяха възможност да се сътвори нещо добро. Спектъра на коментарите обхвана от: „ние придобиваме“ до „ние се унизяваме“, а през цялото време Операта бе развявана като флаг на каузата.

Артистите, ръководството и целият състав на Държавна опера – Пловдив запазиха мълчание, достойнство и не коментираха, докато Общинския съвет не излезе с решение по въпроса да вземе града 20-те % от държавните акции в капитала на Панаира.

Под тепето попита маестро Диан Чобанов, който заедно с колегата си Лучано Ди Мартино, изслуша дебатите в залата на ОбС, „Очаквате ли наистина да се случи нещо хубаво за Операта, след всичко което чухте в залата?“     

 

 

„Аз мога да коментирам само като музикален директор на Държавна опера Пловдив. Факт е, че Операта е в нужда от дом, това отдавна стана обществено достояние. След като бяха събрани 13 000 подписа в името на каузата. Ако това е единствената реална опция да бъде построена опера, то защо да не бъде този модел.

Смятам също, че Пловдив заслужава една красива, емблематична сграда, защото исторически погледнато, Пловдив е град с огромно историческо наследство и смятам, че ние днес, не трябва само да го консумираме, а и да градим. Смятам, че 2019-та година е един голям комплимент за града и сме длъжни да оставим един паметник на културата от това събитие.

Също така смятам, че Държавна опера Пловдив е един много силен дивидент за града, което се доказа в последните години със силния летен фестивал на Античния театър, който развива много интензивно международен и национален културен туризъм.

Имайки една атрактивна сграда в близост до река Марица, което е недалеч от входа за града, ще бъде от плюс за Пловдив. Мястото е подходящо, чисто инфраструктурно и географски, и по този начин Държавна опера – Пловдив ще може да развива интернационален, силен сезон и през останалата част на годината, а не само през лятото.“

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина