Строим опера в панаира

Изпод тепето

Гергов дава шест декара с част от лицето на международното изложение за строителство на съвременна сграда за култура

Панаир, община и държава подписват тристранен договор за сътрудничество

Не ме интересува дали общината ще вземе акции от панаира. Давам терен за опера. Няма опера, няма терен, категоричен е мажоритарният собственик на изложението

Пловдив може и да има своя опера в рамките на Международния панаир. Това се разбра днес в сградата на общината, където кметът Иван Тотев, мажоритарният собственик на изложението Георги Гергов, бившият министър на културата и депутат от Пловдив Вежди Рашидов и председателите на групи в общинския съвет седнаха на една маса, за да обсъдят казуса заедно с инициативния комитет за изграждане на Дом на пловдивската опера. На този етап разбирателство има и градът ни може и да има съвременна сграда за култура на самото лице на панаира, зад пилоните със знамена, където в момента се намира бетонен паркинг на няколко нива. Става въпрос за близо шест декара, които предоставям за опера. Но ако няма опера, няма терен. Ако на това място не се изгради сграда за операта, панаирът ще си го вземе обратно, категоричен бе Георги Гергов.

За общинската сесия в четвъртък зам.-кметът Розалин Петков е входирал предложение общината да приема близо 21-те процента от собствеността в панаира, които още преди половин година държавата предложи на Пловдив. Тогава местният парламент отхвърли дарението, тъй като по-голям процент от държавния дял в изложението бе даден на Варна. В четвъртък обаче се очаква старейшините да приемат акциите. Кметът заяви, че ако общината има дялово участие в панаира, ще може да инвестира там публични средства за изграждането на опера и прилежащите й части. Гергов пък заяви, че не го интересува дали общинският съвет ще приеме акциите и дали общината има дялово участие в дружеството, мажоритарен собственик на което е той. Решил съм- давам въпросния терен за пловдивска опера и не ме засяга дали общината ще има дял в панаира. Готови сме на това сътрудничество, даде да се разбере Георги Гергов.

Идеята е да влезем в директно партньорство с панаира и с държавата, за да можем да изградим пловдивска опера там. Защо се спряхме на панаира? Защото той бе една от общо четирите ни опции за опера на брега на Марица, както пожела инициативният комитет. Другите три варианта, които оглеждахме, се оказаха невъзможни- до Лекси, край Шел под Адата и в част от Щаба на армията. Искаме да изградим пловдивска опера с всички законови процедури с инвестиция от държавата, и от общината. Затова след четвъртък, ако бъде одобрено предложението за приемане на акциите в панаира, ще подпишем тристранно споразумение между община, държава и панаира, което гарантира построяването на опера. Днес направихме първа стъпка в тази посока, каза кметът Иван Тотев.  

Още щом разбрах за инициативата Дом на пловдивската опера разговарях предварително с Георги Гергов, а той откликна на идеята добронамерено, каза Вежди Рашидов, за който Тотев каза, че ще играе ключова роля в културния живот в страната в следващите четири години. По негови груби изчисления, изграждането на опера в Пловдив ще струва 50-60 милиона лева. Това може да се финансира в рамките на три бюджетни години. Всяка година да се отделят по 15 милиона лева от държавата за проекта, предложи Рашидов. Ударим ли първа копка, Пловдив ще има опера. След като тя бъде завършена, сградата ще се деактува на държавата, тъй като операта е държавна. Общината ще се грижи за прилежащите пространства. Там могат да се случат много неща. Може да се направи галерия в някакъв момент например, нужен е и паркинг. Ще намерим парите, допълни Рашидов. И уточни, че трябва да се проведе голямо обществено обсъждане, архитектурен конкурс, резултатите от който да бъдат представени на гражданите на Пловдив.  

Споделете ни във:

11 коментара за “Строим опера в панаира

  1. Поредната простотия! Опера в панаира…на така щедро предоставен терен от одиозната фигура – Гергов. Просто настръхвам от всяко управленско решение в този град. Пловдив е оцелял хилядолетия, но подобна некадърност никога не се е стоварвала отгоре му. Жалко за хубавия град. Тъжно е наистина, просто е тъжно…

    п.с. Може би този шедьовър на българския архитектурен гений -Колодрума, може да се преустрои, така че да помещава и операта?!

  2. 5. Колкото работа върши тенекиеният КОЛОДРУМ пробутан на будалите вместо „зала“ ама без акустика, там цигания и ЧАЛГА МОЖЕ, ама нузика? Да си колодрумят без да ни занимават с пропаганда.
    Ама първото изречение от Ивайло Дерневич кърти мивки: „ГЕРГОВ ДАВА ПЕТ ДЕКАРА С ЧАСТ…“ милият, е как да не се просълзиш, а? А? Коравосърдечнико!

  3. Цялата афера инициирана от Илко Николов с „подписка“ (но без ВНОСКИ нали, за по-лесно; те подписващите следва да ФИНАНСИРАТ, а не да чакат да платя АЗ-ТИ-НИЕ-ДАНЪКОплатците) е за да цуне проектантски ХОНОРАР БEЗ КОНКУРС за залежалите във фризера му полуготови съчинения: Опера, после Балет, после Цирк, после Хиподрум, та до КОЛОЗЕУМ.

  4. Идиотските далавери да ги оглеждат Прокуратурите (Софийски най-вече и Интерпол) ама основната гледна точка – тази на ПЛОВДИВСКАТА ОПЕРНА ПУБЛИКА (два файтона баби и петнайсет правнука на синджир) е, че никой няма да се юрне по-далеко от „културния дом“ на Гладстон (да де, оня с Франкенщайна отпред) чак до ПАНАИРА да изслуша каквото чиновниците ЗАПЛАТАДЖИИ ОТ ТРУПАТА (?) имат да изпеят. Без мен. В коскоджамити София Националната Опера едвам крета

  5. 2. Докато улиците зейнаха след снеговете оти асфалтаджийската мафия задигна вековния паваж и намаза чернилка за два сезона; докато чудни имоти се скапват занемарени (я каква отлична концертна зала си бяхме направили до тънкостите и до акустиката, ама кой да стопанисва, заплатаджиите ЗАЕТИ…); докато гнусните вонящи бръмчащи мръсни [b]евтини ТРОЛЕЙБУСИ[/b] най-после ги заменихме с прелестни бусове-скакалци любими на пенсионера

  6. 1. На пловдивската управляваща крадлива КЛЕПТОкрация -особено под РежимаБоБо– цялата й нагласа е тъкмо такава: да наливат в ГУШИТЕ НА ЧАСТНИЦИ. Съвсем невинно, безкористно, те щели „да си вземат средствата обратно по съдебен път“ (?!? за опожарените тютюневи фабрики =че аз да не съм им ЗАСТРАХОВАТЕЛ та да им плащам, бе кмете?). Бай ГеГе стана СОБСТВЕНИК НА ПЛОВДИВ заради „будалите“ начело: Панаира, сега „опера“, преди -Стария Град = е, докога?

  7. Пак се започна с тъпотиите!Мястото е много удобно.На два булеварда.Директна транспортна връзка и най-важното огромен паркинг.Гергов дава терена и няма участие нито в строителството, нито в проектирането.Какви каси, какви 5 лв.И не се разбра как кината Космос и Гео Милев могат да станат опера.Това с Партийния дом е виц, нали.Давате ли си сметка, че ще излезе много по-скъпо да се преустройват стари сгради,отколкото да се построи нова.

  8. Защо такива важни въпроси за града не се решават с местен референдум? Защо точно след изборите ГЕРБ трябваше да направи тази услуга на Гергов?

  9. ГЕРБ-БСП РЪКА ЗА РЪКА ВЪВ ВЕКОВЕТЕ….. ДА ЖИВЕЕ МАЙКА ИМ БКП И БАЩА ИМ ДС. ВСИЧКИ ЩЕ ВРЪЩАМЕ ЗАЕМИТЕ НА ГЕРГОВ И ТОТЕВ.ДУПЕ ДАА НИ Е ЯКО

  10. По-голяма немотия не бях чувал. Мястото не е никак подходящо за опера. Толкова ли няма сгради за операта?! Напр. Кино Космос – не може ли да е дом на операта… или пък Кино Гео Милев…или сградата на Партийния Дом?!?! Безумно е да се трошат толкова много пари, за да пълним касата на Гаргов. Нека да гласуват пловдивчани в интернет референдум например.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.