Изпод тепетоМнения

Стоянка Мутафова ще надживее всички ни

"Г-жа Стихийно бедствие" пак отнесе Пловдив  

На сцената вечната актриса е символ на живота

Концертна зала пък е символ на смъртта, в трагично състояние

Паулина Гегова

Само месец след като излезе от болница, примата на българския театър Стоянка Мутафова отново е на сцената. Една дума е напълно подходяща за нея – фурия! Като тайфун е неуморима, като природна стихия не се отказва и макар прехвърлила 90-те, чарът й когато застане пред публика е все така неоспорим.  Това наскоро откри дори Ройтерс.

Снощи постановката „Госпожа Стихийно бедствие“ гостува на Пловдив в Концертна зала на бившия Партиен дом, а след месец пловдивчани ще могат да се насладят на комедията отново.

Забавната пиеса грабва най-много със сценичните изразни средства на актьорите. Николай Атанасов и Адриана Андреева партнират достойно на вечната Мутафова, която макар че се движи вече трудно, играе така с глас, лицеизраз и интонации, че разсмива зрителите не по-малко ако скачаше и правеше акробатични номера. Въпреки че, ако трябва да сме честни, Стоянка все още знае как да поклаща горещо снага и не пропусна да потанцува, заедно с колегите си.

Пиперливият език на г-жа Олга (Стихийното бедствие) , наивността на дъщеря й Елза и абсолютната зависимост от телевизията на иконома Шуши, показват иронията в човешките отношения, независимо през коя епоха ги разглеждаш. Показват връзката между семейството и колко често тя е на ръба да се скъса. Основни теми са любовта и смъртта, представени по толкова комичен начин, че няма как да те депресират. А и Стоянка Мутафова ще ни надживее всичките, както казва героинята й, защото докато пламъкът гори в душата, тялото не го изоставя.

Уви… и това е „уви“ написано с разочарование, до тук свършват позитивите, а причината е, че постановката се игра, както споменахме по-горе, в Концертна зала, която, без да преувеличаваме, не бива да функционира в този си вид. Не трябва да приема нито артисти, нито публика. И ако на сцената Стоянка Мутафова е символ на живота, то самата Концертна зала е символ на смъртта. Всичко изглежда така, сякаш всеки момент ще се срине. Залата е опасна, неотоплена, а за ремонтни дейности се говори отдавна без никакъв резултат. Сигурно така и ще си останат – блян!

Но това дори не е в основата на проблема. Най-притеснителното е, че е изключително неуважително както за публиката, платила си да отиде на духовно извисяващо събитие, така и за творците на сцената, да работят в такава неблагоприятна среда. Залата вместо да подчертава и подпомага качествата на актьорите, ги осакатява. Не само, че дървената сцена е в лошо състояние – гредите са тънки и скърцащи, пирони стърчат от различни краища, но и залата няма аспирация, седалките са на едно ниво, което затруднява гледането от по-задните редове, а акустиката е толкова зле, че почти нищо не се чува ако си на балкона. И това не е защото актьорите не говорят достатъчно силно, а защото не е построена в театралните норми, липсва дълбочина на сцената и тази, така наречена, дупка в средата, която завърта звуковите вълни така, че да достигнат и до последния ред.

Цялата статия може да прочетете на КАПАНА.БГ

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

3 коментари

  1. Ами Паулино, да беше се загащила да организираш да се поизмете Концертната, а? А? „…зала е отвратителна, нищо не се виждаше, тъй като редовете са на едно ниво…“ На кино КОСМОС седалките имаха най-съвършен наклон, сульо „***“ – е, и? Посерковци! Каквото и да им падне, ще успеят да го „подобрят“ и осерат, комплексарите на тема ПРОВАНС’2019. То култура с „проекти“ и агитки не се постига

  2. Да бе, да бе, Пловдив е рекордьор по занемаряването на неща ПОСТИГНАТИ още от комОнистическо (помните ли миризливите опушени ТРОЛЕЙБУСИ, а? ГНУС! А сега сме на готин дизел!). Та ето сега пропагандата да продават билетчета (и билетиЩА) за „зала“ КОЛОдрума със смайващата акустика. Нали имаме скъп и прескъп ДОМ С ФРАНКЕНЩАЙНА отпред (или беше Граф Дракула?), а и Театро, мари мрънкало?

  3. Присъствах на постановката и съм сигурна, че е била много хубава. Но за съжаление тази зала е отвратителна, нищо не се виждаше, тъй като редовете са на едно ниво, да не говорим че и не се чуваше на задните редове почти нищо.
    Мисля, че там постановките трябва да се пренасочват към другите сцени, които са годни за употреба.

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина