АктуалноГрадътИзпод тепетоКултураМненияНовини

Галерия Капана става витрина на българското съвременно изкуство

50 знакови творци в изложбатаOpen Art Files: Записки и бележки под линия“

Снимки: Лина Кривошиева

Галерия Капана ще е витрината на българското съвременно изкуство в следващите близо 45 дни. От 16 август до 30 септември „Open Art Files: Записки и бележки под линия“ ще представи фондация “Отворени изкуства” в новооткритата зала “Капана”, Пловдив, произведения на автори от различни поколения и възрасти, провокирани от обща интуиция, от “духа на времето” или от възможностите на нови изразни средства. Изложбата е курирана от Вера Млечевска и проследява отражението на времето в произведенията на повече от 50 български артисти.

Важна част от програмата й е съпътстващият образователен панел – серия от лекции, прожекции и срещи с художници и куратори с вход свободен.

Темите, преплетени в “Open Art Files: Записки и бележки под линия”, отразяват търсенията на различните автори между живописта и екрана и свързаните с него медии, както и общия интерес на много автори към тялото – силно изявен през 90-те години, рефлексиите на художниците върху наследството от обществена скулптура и изкуството извън институцията и в природна среда.

Изложбата ще представи в различен контекст работата на повече от 50 представители на българското съвременно изкуство – Аделина Попнеделева, Албена Михайлова-Бенджи, Александър Вълчев, Алла Георгиева, Асен Ушев, Борис Мисирков/Георги Богданов, Боряна Росса, Венцислав Занков, Викенти Комитски, Владимир Иванов, Вълко Чобанов, Галина Шехирян, Даниела Костова, Димитър Буюклийски-Мичи, Димитър Шопов, Дина Стоев, Елена Панайотова, Ергин Чавушоглу, Иван Кирков, Иван Мудов, Иво Димчев, Калин Серапионов, Камен Старчев, Камен Стоянов, Красимир Терзиев, Лазар Лютаков, Лубри, Лъчезар Бояджиев, Любен Фързулев, Мариела Гемишева, Марта Джурина, Мартин Пенев, Милош Гавазов, Мими Добрева, Михаил Саздов, Недко Солаков, Нено Белчев, Олег Мавроматти, Орлин Дворянов, Правдолюб Иванов, RASSIM®, Рафи Шехирян, Самуил Стоянов, Сашо Стоицов, Светлана Мирчева, Симеон Симеонов, София Грънчарова, Станка Цонкова-Уша, СтефанНиколаев, Студио Комплект, Такор Кюрдян, Текла Алексиева, Цветан Кръстев, Явор Костадинов. По време на изложбата за първи път пред публика ще бъдат показани творби от 70-те и 80-те години.

“Записки и бележки под линия” няма намерение за последователен разказ. По-скоро са разгледани някои възможни теми, конструирани повече по интуиция от внушенията на образа, отколкото върху теорията. Образът присъства с неговата възможност да казва повече от написаното, да вълнува, да създава асоциации и да завързва разговори или спорове с други образи”, разказва кураторът на изложбата Вера Млечевска.

Важна част от програмата на “Open Art Files: Записки и бележки под линия” са серията лекции, срещи с художници и прожекции. Куратори на видео програмата са Красимир Терзиев и Вера Млечевска. В образователния панел ще бъдат представени филми с експериментален характер, образователни турове и тематични лекции. Изложбата и образователният панел са част от проекта „Open Art Files: Теми, Хора, Пространства, Документи в българското съвременно изкуство“, в рамките на образователната платформа “Въведение в съвременното изкуство” на фондация “Отворени изкуства”.

Програмата е продължение на онлайн платформата openartfiles.bg, която стартира в началото на годината. Сайтът представя база данни и архив за съвременно българско изкуство, онлайн библиотека и специално създадени тематични критически текстове. Съдържанието на проекта се обновява и допълва, за да създаде все по-пълна картина на процесите, основните проблеми, артистите и събитията в съвременната българска арт сцена.

Организатор и инициатор: фондация „Отворени изкуства“

Проектът е част от програмата на „Пловдив – Европейска столица на културата 2019′′. Образователният панел към изложбата се реализира с финансовата подкрепа на Министерството на културата.

 Партньори – ОИ „Старинен Пловдив“, Софийска градска художествена галерия, Гьоте-институт България, Художествена галерия – Русе, Художествена галерия Владимир Димитров-Майстора – Кюстендил, Художествена галерия – Добрич.

Под Тепето

Екип на Под Тепето - Наистина Пловдив

9 коментари

  1. 24 часа от събитието, което нямаше начален час за откриване и никоя медия не се позволи обективно да отрази. Цялата артистична гилдия очакваше да се отворят вратите на новата галерия запердени с хартия, за да видят т.нареченото българско съвременно изкуство.След 5 минути някой отвори и другата врата за почитателите стояли на задуха пред галерията, за да разберат ,че изложбата все още не е готова. липсваха обозначения на някои от творбите.
    Докога!!!!

  2. КАЖЕ: „Образът присъства с неговата възможност да казва повече от написаното, да вълнува, да създава асоциации и да завързва разговори или спорове с други образи”, разказва кураторът на изложбата Вера Млечевска…“ = КОЛКО ВЯРНО! КОЛКО МЪДРО!
    Г-ЦЕ МЛЕЧЕВСКА, ИМАМЕ В МИЧКЮР ЕДНА ПЛЕМЕННИЦА, МНОГО ДОБРО МОМИЧЕ, АМА ЗА НИЩО ДРУГО НЕ СТАВА, ТА МИСЛИМ СИ Ф СЕМЕЙНИЯ СЪВЕТ ДАЛИ ДА НЕ Я НАПРА’ИМ КОРАТОРКА И НЕЯ КАТО ТЕБЕ – ЧЕ ПОКРАЙ „ХОДОЖНИЦИ“ И ВЪРХУ ГЪРБА ИМ БЕЛКИМ НАМЕРИ ПРЕПИТАНИЕ НЯКАКСИ.
    А?
    ИЛИ ДИРИГЕНТКА В „OPERETTA OPEN“? (ДИПЛОМИРАНА Е В ШИРОКА ЛЪКА!)
    ТЕ КЪДЕ СЕ КУПУВАТ ДИПЛОМИТЕ ЗА „КУРАТОР“?
    И ТЕ ЛИ В КИЛИЙНАТА АМТИ+И+ЦИРК? ПО КОЛКО ВЪРВЯТ?

  3. Със съвременното изкуство трябва да се внимава! Така не става ясно прахосмукачката на първата снимка дали е забравена от чистачката или е инсталация. Ако има табелка с автора, значи е изкуство.

    1. Дълго се наслаждавах на творбата, показана на преден план на снимката = колко ВЪЛНУВАЩО! Вдъхновява ме, изпълва ме с удо’л’творение и ма преизпълва.
      За сведение на „изкуствовед“, авторът е означен като „PHILIPS“ ама не ми стана ясно дали е г-ца, дали е г-н.
      Абе едно изкуство ‘гато е ОТВОРЕНО все по-друго си е. Даже и „ОТКРЕХНАТА ИЗКУСТВЕНОСТ“ купуваме.

      1. К’ВО НЯМА ДА СА ЛЮБУВАШ, ВАЗХИЩАВАШ И НАСЛАЖДАВАШ – ДАЖЕ И НА СНИМКАТА СЕ ОТКРОЯВА ТВОРБАТА СЪС ЕЛЕГАНТНАТА СЛИ ЛИНИЯ И ИЗЯЩЕСТВО.
        КОМЕНТАРАТ ПРЕДИ МЕНЯ Е ПОГРЕШЕН: АФТОРЪТ Е ОЗНАЧЕН КАТО „ПИЛИПС“ И Е ВЕРОЯТНО ОТ ЗАДОКЕАНСКИТЕ ПАРТНЬОРИ НА ДПХ. МНОГО УМЕЯТ, МИЛИТЕ. ХВАЛА!
        (К’ВИ ПАРИ ДА ГОТВЯ? НЯМАШЕ ЛЕПЕНКА!)

  4. Абе един Артаджилък стигне ли до . . . „образователен панел – серия от лекции, прожекции и срещи с художници и куратори …“ за да ма кандардисва защо и колко е ГОТИН . . . мерсиме, ама нямаше нужда. Ша си ползвам кавьорчето на стената от баба, че е гиздаво – и историчаво, не „савременно“.

  5. Ша ма домързи сякаш да вървя да им я гледам тая „витрина“. Общо взето
    НЕ СТЪПВАМ НА ИЗЛОЖБА, КОЯТО Е ЛИЧНО „КУРИРАНА“ ВМЕСТО НАДЛЕЖНО ЖУРИРАНА.
    Макар че и даже и тогава много зависи от състава и компетентността на журито – ако са съпартийци на инджинеринга и Тютюка . . . но „куратор“ да си я тика изложбичката под възглавницата си и да не ма занимава.

  6. РАДОСТНО Е, ЧЕ 500-ТЕ ИЗКУСТВЕНЯЦИ И АРТАДЖИИ ОТ СЕКТАТА „ОТКРЕХНАТА ИЗКУСТВЕНОСТ“ СИ НАМЕРИХА МЯСТОТО =ВИТРИНАТА= И ПО ТОЗИ НАЧИН СТАВАТ МЮЩЕРИИ НА АГЕНЦИЯ / ГАЛЛЕРИЯ „КАПАНА“ И НЕ МОГАТ ДА ПРЕТЕНДИРвАТ ЗА КЛЮЧА НА НОВИЯ ИМОТ НА ГЛАДСТОН ПОД ЛЪЖЛИВИЯ ПРЕДЛОГ, ЧЕ БИЛИ „ПРАВОПРИЕМНИЦИ НА ЮЖНОБЪЛГАРСКИТЕ ХУДОЖНИЦИ ИЛИ НА СБХ“ = КОИТО ИМАХА СТРОГИ И ВИСОКИ КРИТЕРИИ ЗА ЧЛЕНСТВО И НЕ НАБРОЯВАХА СТОТИЦИ . . . ГЛАВИ.

Вашият коментар

Back to top button
Изпрати новина